søndag 5. april 2009

Alternativt bilde


For en tid tilbake kjøpte jeg en "gammel skjenk" som er ganske bred, og drev på å letet etter et bilde som passet å ha over. Det viste seg å være langt i fra lett. Enten så ble de for små og puslete, eller så var de rett å slett alt for dyr, eller så var det at motivet eller fargene ikke var rett... I alle fall. Da kom jeg på at jeg hadde noe stoff liggende som jeg hadde kjøpt for en tid tilbake. Dette var i akkurat rett bredde og med de fargene som jeg liker (Ja, jeg elsker turkis).

Men jeg hadde ikke noen ramme, eller lerret å strekke det over, så jeg laget kanal i stoffet både i overkant og i nerkant. Her la jeg inn noen gardinstenger for å få den rette tyngden slik at stoffet ikke skulle krølle seg for mye. Så fikk jeg hjelp av den snille, handye kjæresten min til å henge to kroker i taket og kjetting fra de. I disse festet jeg nå det hjemmesnekrede bildet mitt, og ble egentlig veldig fornøyd med resultatet. Fine farger, og den litt rustikke stilen som jeg liker.

1 kommentar:

  1. Herlig kreativ løsning på bildeproblemet ditt ;-)
    Nydelig stoff. Er det lov å spørre hvor du har kjøpt det?
    Hilsen
    http://forforendefarger.blogspot.com/

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.