søndag 25. desember 2011

Dagen etter Dagen


Gratulerer med vel overstått julefeiring.
Håper alle har hatt en riktig trivelig dag, med god mat, hyggelig selskap og kanskje til og med besøk av julenissen. Det fikk vi, til stor glede for alle :)
Og for første gang feiret vi jul med tre barn (våre egene) i hus. Og det var bare fantastisk.
Slitsomt, ja, men helt utrolig fantastisk!!! Nesten mer enn jeg noen gang hadde håpet på.


Lille julaften etter alle små var lagt, pyntet jeg bordet til den store dagen. Veldig greit å gjøre så mye som mulig klart dagen før. Vet av erfaring at det fort blir litt stress med borddekking, laging av mat (helt ærlig så er det nå egentlig gubben som står for det), samt pynting av tre små og seg selv. Borddekkingen var en miks av litt av hvert denne gangen. Men som jeg viser på det øverste bildet, er serviettene laget av en gammel linduk, som er revet opp til stoffservietter, uten å bli sydd inn (liker det litt rufsete) og rett og slett pyntet med restegrener fra juletreet og noen røde pyntebær, før jeg surret hamptråd rundt og knøt en sløyfe - enkelt og lekkert (syns i allefall jeg :)


Ellers så er det en ranke med julestjerner, noen kongler, juleblomster og levende lys.
Mestparten ble fjernet før ribba inntok bordet, sammen med poteter, rødkål, svisker m.m. Deilig!


Nå er det desverre (må jeg vel si) ett helt år til neste gang, men ennå er det noen koselige romjulsdager som skal nytes, og så kan man jo være glad for at det er salg på mammaklær etter nyttår
(regner med det er det eneste man kommer inn i etter å ha levd på høy-karbo hele jula :))
 Må ta med ett lite julekort som jeg fikk laget akkurat nå (jada, litt i seineste laget) som en hilsen til alle dere, alle kjente og kjære (som jeg har dårlig samvittighet over at ikke har fått julekort, men kanskje til neste år....)


Tudeliduuu :)


3 kommentarer:

  1. Vel overstått og kos dere videre!
    Klem♥

    SvarSlett
  2. Kjempe flott festbord! Elsker dekktallerknene og bestikket :)

    Og selvfølgelig, nydelige barn :)

    SvarSlett
  3. Førr nån aldeles nydelige unga du e velsigna med :) Flott julestemning hos dokker!

    Fortsatt god jul og godt nytt år t dæ å dine :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.