onsdag 18. mai 2011

Iskake med daim


Lovet å legge ut oppskrift på denne farlig gode iskaken. Her er den:

Kakebunn:
3 eggehviter stivpiskes
2 dl farin tilsettes og piskes til marengsen er stiv og seig
60 gr mandler grovhakkes og haes i.
Ha bakepapir i forma og stek ved 150 grader i ca 1 time.

Iskrem:
3 eggeplommer
1,5 dl farin - piskes til eggedosis
0,5 l fløte piskes stiv.
2 doble daim
0,5 dl sterk kaffe blades med krem og eggedosis og haes på kakebunnen som fortsatt er i forma. Frys.

Pynt:
1 dl stivpisket fløte, litt farin og vaniljesukker + hakket daim eller daimkuler.

NYT!!!

10 kommentarer:

  1. Den har jeg smakt en gang...og den var bare supergod:)
    klemklem

    SvarSlett
  2. Mmmmm, den så og hørtes veldig god ut ♥
    Takk for oppskriften;)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. å nam nam! den kaken er det lenge siden jeg har laget:) fikk lyst på den nå hehe
    din så kjempe god ut!!

    SvarSlett
  4. Nam! det så godt ut!

    vakre bilder av barna under her- håper dere hadde en fin feiring igår!

    Dodøren (og de andre vakre hyttedørene) var knallfine! supersjarmerende!!

    Hihihi, jeg smiler godt av mamma mø, da ;)
    men nå er det ikke til å stikke under en stol at mamma mø er den kuleste kuen i verden! (og kråka, da ;) )

    SvarSlett
  5. Den hørtes farlig god ut ja ;)
    Kanskje æ må stjel den engang :D

    Klæm

    SvarSlett
  6. Takk for den! Det er bursdag i huset snart, sa kanskje det blir denne som blir arets kake...?

    ha en fin dag!
    klem mette

    SvarSlett
  7. Den så nyyydelig ut :) tusen takk for oppskrift. Klem Merethe

    SvarSlett
  8. så utrolig deilig detet ser ut! !! oppskriften tar eg og skriver ut.. takk for den!
    vakre bilder og nyyydleig header..
    klem,magny

    SvarSlett
  9. den var knall god:) takk for oppskrift:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.