torsdag 2. mai 2013

Mye stygt...


... og noe fint!
Jeg snakker om bad, og da spesielt baderomsinnredning. Jeg syns det er kjempevanskelig å finne noen virkelig fine baderomsinnredninger, og syns mye virker skikkelig jalla! Plastikkaktig!
 
 
Vi bygger bad i kjelleren (ja, vi er ikke ferdige, har faktisk nesten ikke begynt!!!) og har så smått begynt å tenke på fliser og innredning. Fliser finner jeg utrolig masse fint i, mens baderomsinnredningen... -gi meg styrke!
 
 
Litt av problemet er at jeg vet sånn ca hva jeg vil ha, men ikke hvor jeg skal finne det, eller om det i det hele tatt finnes...
 
 
Så jeg googlet bad, baderomsinnredninger, spa og mye lignende, og disse bildene legger jeg i allefall inn som inspirasjon. Syns de var ganske fine :)
 
 
Det jeg ønsker for vårt bad er en litt stilren innredning, med lange skuffer, og kanskje en grå stein-benkeplate på toppen, og vasker/servanter som står oppå. Jeg vil ikke ha noen langskap, eller speilskap.
 
 
Siden det er i kjelleren, og ikke har noen vinduer, syns jeg badet må være lyst, men kan godt bryte litt med ulik tekstur/mønster o.l.
 
Hvis du har noen gode ideer, eller forslag blir jeg veldig glad om du deler dem :)

26 kommentarer:

  1. Mye stygt,
    men dette var kjempelekker inspirasjon!
    Liker liker.. ;)

    Fin fredag til deg.
    Klem Jorill

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Og takk for det. Koselig med inspirasjon. Ha en fin langhelg. Klæm

      Slett
  2. Disse bildene var virkelig nydelige! Inspirasjon til tusen! :)

    Vi brukte denne blogg siden til inspirasjon av vårt bad og innredningen er veldig lik.
    http://etkjarthjem.blogspot.no/2011/02/bad.html
    Men jeg har byttet knotter til store hvite roseknotter.
    Nå venter jeg inn det fineste speilet til Aflekt Home, de skal opp, TO STYKK! men funker fint med ett også da ;)
    (Se på facebook siden: facebook.com/aflekthome)

    Vaskene er veldig fine, men VELDIG upraktiske! ;) de er så store og flate at det støver OPPI vasken! :p
    steinplatene til IKEA er jo veldig fine, og så kan du bruke kjøkken innredning til skrog! da har du mange valg i fronter! :)

    Haha, ble mye tanker fra meg ;)

    Ha en fin kveld :)

    Klem fra Anneli.

    SvarSlett
  3. Flott inspirasjon ja) hadde jeg bygd bad nå, og hatt råd til det, så ville jeg kjøpt noen tøffe vasker (flisekompaniet har steinvask) , og satt oppå plate som hadde vært spesialtilpasset rommets bredde. Lykke til! Høres ut som du får et lekkert bad))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips. Blir spennende å se hva jeg finner ut...
      Klæm

      Slett
  4. Jeg er så enig med deg! Mye stygt der ute av baderomsinnredning. Fint det du viser her da :) Og jeg tviler ikkepå at du finner ut av det.
    Jeg har en give away på gang inne hos Elins anneks. Bli med da vel :)
    Håper helgen din blir fin.
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Fant masse fin inspirasjon på appen "Houzz"!
    Vi venter på våre nye baderomsmøbler, valgte Danzani som er veldig stilren, enkel og lekker!

    SvarSlett
  6. Så kjekt at dere driver å pusser opp badet :)

    Vi skal pusse opp badet vårt i slutten av mai. Vi skal gjøre det så enkelt som mulig, med moderne løsninger. Så får jeg heller lage vårt drømmebad i vår neste bolig :) Tenker mye på at vi ikke skal bo her for alltid, og at min spesielle innredningstil ikke nødvendigvis faller i smak hos de som skal bo her etter oss ;)

    Krysser fingrene for at den perfekte innredningen dukker opp hos deg snart! Og masse lykke til med prosjektet! :)

    Ha en super lørdagskveld! Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  7. Takk for kommentaren inne hos meg :)

    Bad er viktig, vanskelig og dyrt. Jeg har lyst på en gammel skjenk til baderomsinnredning.

    SvarSlett
  8. Heisann, og takk for hyggelig besøk i bloggen min. Koselig blogg du har.
    Vi pusset opp et rom i kjelleren for snart 2 år siden, som ble et toalettrom. Som deg, så ble jeg ikke inspirert av noe som jeg så i butikkene, så vi gikk på nettet og fant noe der isteden. Siden dette var et lite rom, skulle vi kun ha vask og toalett, pluss et lite skap der.
    Jeg lo litt da du skrev om plastikklignende ting......vi kjøpte nemlig en vask i hardplast. Men den er kjempekul, i Spansk design, og kjempelett å holde ren. Bilder av den ligger i arkivet mitt på interiør, tror jeg.
    Skapet vi har der, er et kjøkkenskap fra IKEA. Så hvorfor ikke se etter noe fra IKEA som du gjør om i din stil?
    Lykke til.

    SvarSlett
  9. Åh, kjempe fine bilder. Håper du har funnet det du leter etter ennå. Takk for inspirasjon. Bestilte denne for litt siden: Baderomsinnredning Familiebadet, vet ikke om du liker noe sånt. Jeg ønsket meg en slags sånn stil, og den er så fin på baderommet. Interessant blogg, btw ;-)

    SvarSlett
  10. Hei! Kjempefin blogg du har. I min leten etter en fin vask kom jeg over bildet ditt som viser et bad med en servant som ser ut som et sølvfat betrukket med klart glass. Hvis du har noen anelse om hvor du fant det bildet og hvor den vasken kan kjøpes så har jeg funnet prikken over I'et på mitt nye bad.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.