torsdag 6. januar 2011

Da var tiden inne for å ta det med ro

Etter ny ultralydundersøkelse i går fikk jeg beskjed om å ta det helt med ro. Ikke styre på kjøkkenet, ikke løfte og ikke bære. Hmmm, enklere sagt enn gjort. Men med risiko for alt for tidlig fødsel, så gjør man det man må, selv om det ikke alltid er like enkelt. Så sofa, here i come!
Det jeg har gjort, er å sortere litt babyklær, og skyllet opp de som skal brukes den første tiden. Har også begynt å lagt fram det jeg må ha med av babyutstyr til sykehuset, og siden jeg ikke har noe gutt fra før, så må det nok handles inn litt til. Får se hva jeg finner på nett, siden jeg ikke skal springe i butikker lenger. Hvis det er noen som har tips om gode nettbutikker (gjerne med salg) for barn, blir jeg glad for tips.
Disse gamle ullposene som faktisk er brukt av meg og gubben (pluss mange andre) når vi var babyer, skal sendes på rens, og så får de nok duge for tvillingene også. Prøvde de i vognen. Ble litt trangt, men tror det går. Tvillingbager er ikke akkurat så veldig store. Ellers så ser jeg jo at det blir en del utstyr som må handles inn, men regner med jeg får overlate det til gubben.
Nå venter sparkebuksen jeg var så dristig å skulle prøve å strikke, så jeg får brette opp armene, slå opp lenedelen på godstolen, og sette igang med god samvittighet, selv om klesvasken vokser, og hybelkaninene begynner å titte fram under sofaen. Jeg får ta på skylappene.

14 kommentarer:

  1. Jeg havnet tilfeldigvis innom hos deg, tror det var babyklærne som gjorde det hehe. Først av alt må jeg få gratulere med 2 små, dette blir jo kjempespennende med en familie på 5. Selv har vi 4 barn, hvor vi en periode hadde 3 bleieunger og det var nesten som å ha tvillinger hehe. Kjempefin blogg du har og du skal se at plutselig er jeg innom igjen og hilser på. klem Helen

    SvarSlett
  2. Ta det med ro kjære deg!
    Det e det som tross alt e det viktigste;)
    De andre tingan får din bedre halvdel ta seg av eller famile som kan stikk innom å gjøre nå smått;)

    Du kan nu trøste dæ litt med at her e det stort sett kaos hele tida;)
    Lykke til fremover;))
    Klem C

    SvarSlett
  3. Ta vare på deg selv om bebisene :)

    klem

    SvarSlett
  4. Fyrst, for eit herleg innlegg under her!!!!Kjente meg so godt igjen i det du skreiv om dårleg samvittigheit...føler ofte at ein ikkje strekk til overalt!Håper berre at det er vi sjølv som tenker slik og ikkje andre om oss...;)

    Ønsker deg lykke til med tvillingane og med sofatenesta:)

    Klem Mette

    SvarSlett
  5. Så bra at gubben er hjemme nå :)
    Ta godt vare på deg selv, og nyt denne tiden du må slappe av. Det blir tidsnok nok å gjøre. Har du hørt om tvillingforeldreforeningen (eller noe sånt)?

    SvarSlett
  6. Ta på skylapper du,det samme gjør jeg her,sliter ut soffaen for tiden.Det er viktigere at babyene våres har det godt enn at huset skinner.Jeg hadde en slik ullpose i oransj da jeg var liten,skulle bruke den til minstevimsen,men etter rens raknet glidelåsen..Ha en fin kveld!!Klem Linda:)

    SvarSlett
  7. Kos deg med roen og bebisene ♥ Er nok lurt og gjøre som legen sier ja;)
    De posene var jo sååå skjønne, og så gøy at dere har brukt de!

    Ha en lat fredag på sofa'n;)

    Klem Line

    SvarSlett
  8. Fint innlegg! Koz deg på sofaen du:) Nyt roen og "magen". Tvillinger.. det blir spennende. Det går nok veldig bra. Er nok lurt og følge rådene her.
    Klem J.

    SvarSlett
  9. Ta godt vare på deg selv S,
    - og da har bebisene det fint også!
    - hybelkaninene går ingen steder(som regel da,fnis!);-D
    Syns nettbutikken "Guttelus" har hatt en del fint til gutt - og nå er det kanskje salg også..?
    Ha en fin/avslappende dag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  10. Godt du har noe å sysle med i sofaen da!! Du får tenke på at det er for en kort periode også får du nok springe mer enn nok når de små kommer:)Lykke til med innspurten!!!

    SvarSlett
  11. Det er ingen fare med hybelkaninene de trives ;) Det viktigste er å ta vare på deg selv og barna.
    Nyt dagene med god samvittighet. Travle dager får du nok av om en stund. God helg og mange klemmer.

    SvarSlett
  12. Hei kjære du!

    Slapp av, kos deg i sofaen med god samvittighet, nå er det familien og de små i magen som er viktigst. "Når du ser tilbake på livet kommer du iallefall ikke til å angre på alt husarbeidet som ikke ble gjort", sa en klok venninne til meg en gang.

    Nyt babyforberedelsene, utrolig kos med skinnposene fra dere var små! Og lykke til med å finne babyklær!

    God klem!

    SvarSlett
  13. Nå må du slappe av å ta vare på deg selv :) Sitt på sofaen å glan på tv te krampa tar deg - med god samvittighet :D
    Nyglige bebiklær du har iblde av her :D

    SvarSlett
  14. http://linuslotta.com/se/

    Her er det barneklær. Kanskje du kan finne noe her? :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.