tirsdag 11. januar 2011

Gode hjelpere

Gode hjelpere er kjekt å ha. Denne gangen er det tanta mi som har vært så snill og laget dette flotte babyteppet til oss. Vi har ett fra før som hun laget når Amalie ble født, og jeg har likt det så godt. Selv når Amalie hadde sluttet å ligge i vognen brukte jeg teppet til pynt i stuen. Og nå er det to, som foreløpig ligger til pynt, i påvente av tvillingene som kommer.

Det er jo så flott å ha en tante som er så flink å strikke, og som ikke minst, orker å gjøre det for meg. Tenk så mye jobb det er med ett slikt, med tynt garn og små pinner. Var det ikke lekkert?
Det ene henger foreløpig på en stol i gangen oppe, mens det andre får pryde stolen i stua.
Må også ta med ett bilde av en annen god hjelper, Amalie. Her lager hun hjemmepresset appelsinjuice. Nydelig!

10 kommentarer:

  1. Så lekkert teppe! Kjekt med snille tanter:-)
    Flink og skjønn liten juicepresser du har!

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke strikket mye i mitt liv, men har faktisk strikket et vognteppe til min gode venninne for mange år siden. (Kom på det nå!)
    Og det skal jeg si deg; det gir strikkeren stor glede å strikke til en vordende mor og nytt liv!! Bare så du vet det.

    SvarSlett
  3. Skikkelig flot teppe, kunstnerisk tante du har:) er så enig med deg at de må brukes selv om barna er blitt store. Et slikt smykke må være framme og brukes samtidig som man må gjemme de til barna blir store. Du fikk med til å faktisk komme på at jeg selv har et flott heklet teppe som tulla mi fikk for snart 15 år siden. Jammen skal jeg finne det frem fra gjemselen og bruke det:) Ha en fin dag.

    SvarSlett
  4. Det var virkelig nydelige tepper! Disse ligger det mye arbeid bak. Men kan tenke meg at tante har koset seg med å strikke til en ny verdensborger :)

    SvarSlett
  5. Nydelige tepper! Det blir heldige tvillinger :) Ei av mine tanter strikket et til lillemor da hun ble født, og siden jeg ikke visst kjønnet valgte jeg en gråblå farge, så nå er det lillebror som har fått det! Er så koselig å få noe så fint!
    Er forresten så spennende med tvillinger altså! Er skikkelig spent, jeg :)
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  6. Nydelige tepper, hjemmelagde er best! Heldige små som får så flotte tepper på vogna!!

    SvarSlett
  7. så nydelig det va :)
    Herlig me familie som e flink me strikkepinnan :D
    Sku bare ønske at æ likte den hobbyen æ å :P

    Klæm til dæ :)

    SvarSlett
  8. Fantastiske tepper. Det er sannelig ikke lite arbeid som ligger bak et slikt prosjekt. Godt å ha gode hjelpere, som du selv sier.

    Hos meg er årets første give away på gang.

    Klem

    SvarSlett
  9. Koselig at tante lager babyteppe. De var kjempefine. Flink, snart storesøster. :)

    SvarSlett
  10. Helt underbart hantverk! Det är verkligen roligt att ha saker omkring sig som är handgjorda. Är de sen gjorda av en nära vän blir det ju desto bättre.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.