tirsdag 25. januar 2011

Hormonell og lettrørt

I går var jeg på siden barnimagen.no, da kom jeg over ett vakkert dikt som mannen til en dame der inne hadde skrevet. Det var så vakkert, og jeg skulle lese det til mannen min, men måtte bare gi opp. Stemmen sprakk, og tårene trillet, og like etter var jeg i stortutinga. Ja, sånn er det! Det er ikke mer som skal til når man er stortjukk og superhormonell. Jeg vet ikke helt hvem jeg skal kreditere for dette, men håper det er i orden at jeg deler det med dere her:
To små hjerter som banker i kor
De bor ennå inni magen til mor
To små babyer, som ligger så nær
Vi vet ikke enda, lurer på hvem de er?

De vokser sammen og danner et bånd
Kanskje de ligger i magen hånd i hånd?
Kanskje kan de høre den andre le?
Vi vet ikke enda, vi får vente å se

De er knyttet til hverandre med usynlige lenker
Kanskje kan de høre hva den andre tenker?
Får de store blå øyne eller noen brune små?
Vi vet ikke enda, alt er så hemmelig nå.
De får 20 små fingrer og 20 små tær,
Kanskje de skal ha på helt like klær?
Vil de hjelpe og beskytte sin neste?
Vi vet ikke enda, vi får håpe det beste

Fire små øyner som skal åpne seg snart,
Kanskje blir det skummelt og litt rart?
Kanskje skal de leke sammen og kose seg
Vi vet ikke enda, om de skal gå den samme vei

To små hjerter som banker i kor
De er på vei ut i verden til far og mor
To små babyer som som ligger så nær
Nå vet vi endelig, hvem de to tvillingene er.

12 kommentarer:

  1. bør ikke være gravid og hormonell for å bli rørt over det diktet.... Nydelig var det, snufs snufs....

    klem fra Mia

    SvarSlett
  2. Ååååå, det var vakkert! Jeg er glad jeg ikke måtte lese det høyt for noen, for jeg har også tårer i øynene.
    For en opplevelse det må være å til og med ha TO i magen!!?!

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at tårene kom, kjente klumpen i halsen av å lese det. Nydelig var det alikevel.

    SvarSlett
  4. Åååå, så utrolig nydelig! Sier som første mann her. Trenger ikke gå gravid for å bli rørt av dette. Men på en annen side så har jeg gått gravid i fire år så jeg skal love deg at hormonene er tilstede. Håper det går bra med deg og de små vidundrene. Har du langt tid igjen nå?
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  5. Så skjønt dikt skrevet av en far. Forstår at du gråt når du skulle lese dette. Vakkert. Klem :)

    SvarSlett
  6. Å så nydelig skrevet... snufs.... rørende vakkert.
    Og tusen takk for kommentar på min blogg.
    her er min mailadr. (men IKKE stress) sivri11@online.no

    SvarSlett
  7. Så fint det var.. skjønner godt at du syntes dette var rørende :))

    SvarSlett
  8. Et nydelig dikt... så spennende det er med dobbelt lykke :) Såå søt senga er gjort i stand til dei skjønne små!
    Kos deg!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  9. Så nydelig....ja forstår godt at du er sensibel for tiden...trenger ikke være gravid en gang for og være slik jeg:):)
    klemklem

    SvarSlett
  10. Nydelig dikt! Takk for at du delte det med oss! Kos deg med hormonene og den store magen en liten stund til, og gled deg til å møte dine egne to små undere!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  11. Vi blir vel en hel gjeng med gråtedamer av dette.

    Nydelig var det.

    Klem

    SvarSlett
  12. So godt skrive og so rørende vakkert.
    Ein ting er å lese det inni seg, noko anna når ein skal lese det høgt...Kjenner til det:)

    Nydelege armband du lagar!!!

    Kos deg♥

    Klem Mette.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.