onsdag 7. november 2012

Direkte stygt?

Slike trekk til syltetøyglass har vi jo sett opp og i mente nå i hele blogglandia, og ikke alle er fine akkurat. Noen vil jeg tørre å påstå er direkte stygge, med alt for mye blonder, silkebånd og stærsj. Men heldigvis, smaken er som baken, og de som har laget dem syns nok at de er kjempefine.
Jeg hadde egentlig sagt til meg selv, alt jeg ikke skulle lage noen av disse, men prøvde meg på en i sommer. Den ble en av de skikkelig STYGGE, med silkebånd, blonder og ja, hele pakken. Jaja, fikk prøvd det i allefall, og stuvet den vekk. Men så nå, etter julemarknaden hadde jeg behov for å gjøre noe annet enn luene og skjerfene som jeg har holdt på med i det siste, og fant fram ett litt grovt lingarn. Dette måtte jeg vel kunne lage noe av, og så kom jeg til på tenke på disse syltetøyglassene med trekk på. Jaja, jeg prøver en gang til.
Men uten silkebånd, og blonder denne gang.
Og sånn ble resultatet:
 
Man behøver jo ikke å bruke de til bare å ha t-lys i.
 
Jeg syns de fungerte fint som oppbevaring for kronelys, og som vase også.
Hva syns du? Direkte stygg, eller?

18 kommentarer:

  1. Hehe...hærlie Susanne, du sir akkurat som d e. Men eni me du, når d kommer tel di heklaløktn så syns æ å d må være enkelt. Di du har laga hær va jo bare nydeli, akkurat passe me pynt. :o)Likte at du hadde brukt dæm tel andre ting også, må jo strængt tatt ikke være lys i dæm.
    Ha en flotters dag i d fine vintervære vi har!
    -klæm-

    SvarSlett
  2. fineste jeg har sett til nå :) less is more, er i grunn enig at jeg ikke syns de jeg har sett tidligere ikke er særlig vakre :) men disse var søte da :) fin til helgens roser :)
    Klem fra Malin :)

    SvarSlett
  3. Direkte nyyyydelig!!
    Jeg har også sett litt av hvert av de "stygge" på nett:)og knalldyre
    er de også.... men heldigvis
    har vi forskjellig smak:)
    Jeg har heklet en del med hampsnøre, og de ble så røffe og tøffe atte:))
    Ha en fin fin dag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Ja men du! Dette var jo vakkert som bare det! Det er jo det som er så herlig med blogglandia -her finnes noe for enhver smak;0) Lag noe som DU synes er fint og kos deg med det. Da har en mest glede av hobbyen sin. Fikk noen lignende til lys fra en venninne. Tar godt vare på dem-synes de er vakre ;0)
    Ha en flott onsdag!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. De ble kjempefine, litt tøffe:)
    Er enig med deg i at det nok kan bli litt for mye blonder og søtt til tider, hehe:))

    SvarSlett
  6. Dina burkar blev verkligen jättefina! Det är ofta finast med det enkla.
    Kram Mariette

    SvarSlett
  7. Nei, så absolutt ikke stygge! Fin detalj med den lille spennen, og fin farge. Passet jo perfekt til rosene.

    SvarSlett
  8. Så fine, likte fargen kjempe godt også! Dette er jo flotte gaver :o)

    Fortsatt fin kveld til deg,
    klem Heidi

    SvarSlett
  9. Hallo:)
    De var kjempe fine!!! Nå fikk jeg en ide;).. Som jeg kan gi til min mor;))
    Ha en fin fin kveld videre...
    Tone-C

    SvarSlett
  10. Heia !
    Jeg syns hekla-trekkene dine ble fine :)
    Selv har jeg heklet mange i fjor til julemessa her i Moss.
    Og så har jeg heklet noen kjempetøffe i Zpagettigarn - de er jeg storfornøyd med.
    Fant bloggen din og legger meg til som følger !
    Syns jo det var ekstra stas at du er fra Ankenes,
    Jeg er selv født i Narvik og bodde på Emmenesskogen til jeg var
    11 år.
    Så flott messe dere har hatt i Ankeneshallen da,
    du lager virkelig MYE flott!
    Skulle gjerne ha vært der å kikket !
    Titt gjerne innom meg om du vil!
    Klem fra Anita

    SvarSlett
  11. Syns det er fint jeg.. har selv strikket en del slike :D

    Ha en fin natt,
    Klem Jatte:)

    SvarSlett
  12. Syns disse ble fine jeg. Finere enn de fleste andre jeg har sett.
    Du er så flink!
    Ha en fiin dag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  13. Disse synes jeg var kjempefine! Har faktisk lyst å lage meg slike, men er ikke alltid like god venn med heklekroken ;)

    SvarSlett
  14. Synes slike er fin, aller finest er de litt"grove" uten stæsj..., så skjønner hva du mener!
    Klem♥

    SvarSlett
  15. Er så enig med deg - noen ganger tar stasjen overhånd. Men dine trekk ble akkurat passe :)

    SvarSlett
  16. Ja disse kommer iallfall ikke under kategorien stygge - riktig så fine ble de!!!

    Ha en fin søndagskveld og en flott kommende uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  17. Hei igjen og tusen takk for kommentar hos meg!:)
    Jeg tenkte akkurat det samme som deg hihi:)) og nå har jeg
    jo hele vinteren å øve meg på:)))
    Ha en fin fin kveld og god ny uke!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.