tirsdag 27. november 2012

Photoshop-lek

 
Her om dagen tok jeg ett bilde med mobilen av den yngste datteren min i badekaret.
Hun hadde ett slikt direkte blikk, uskyldig og nydelig, med store blå øyne.
Dette var jeg jo bare "nødt" til å leke litt med i Photoshop, og slik gjorde jeg det:
1. Jeg markerte øynene hennes.
2.Valgte "marker omvendt"
3. Gikk under bildemenyen og valgte justering . "kulør/metning
4. Dro markøren helt til venstre
5. Fjern markeringen
6. Velg pensel med duset overflate og 10 i metning
7. Ta rosa farge i kinnene og på leppen.
8. Voila :)
 
Og slikt var utgangspunktet:
Morro?
 

5 kommentarer:

  1. Så flott bildet ble, nesten magisk...
    Tusen takk for godt tips på bloggen min, skal huske det til neste gang :-)
    Nina

    SvarSlett
  2. Åj har du sett på maken for noen fantastisk nydelige blå øyne , blei helt betatt jeg,så søt.Fin blogg du har, veldig innspirerende. Hilsen fruen fra Trønderlag

    SvarSlett
  3. For det første.du har så vakre barn. :) Det er artig å leke seg med foto. Stilig gjort. Det blikket ble helt magisk. :) Så koselig julepynt du har laget med barna. klem Merethe

    SvarSlett
  4. Så artig! Jeg trodde faktisk du hadde justert på blåfargen også da jeg så det første bildet.
    Nydelige øyne!

    SvarSlett
  5. Jøss - dette ble jo nesten litt porselensaktig :)
    Nydelige øyne og skjønn jente :)
    Ønsker deg en flott uke i det høga nord !
    Klem Anita

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.