onsdag 15. september 2010

Amalies soverom

Amalie skal også få nytt soverom nede. Når tvillingene kommer og skal ha eget rom, flytter vi alle ned, så nå er vi i full gang med å planlegge rommene nede. Jeg vil nemlig at vi alle skal sove på samme plan, bare i tilfelle...
Amalie vil ha Lilla på sitt rom, så jeg får se hva vi gjør der. Her er noen bilder jeg fant på Pottery Barn, til inspirasjon. Ikke så mye lilla, men lekkert alikavel.
Det siste bildet her, passer sikkert best hvis det skulle bli tvillingjenter. Åååh, det er så spennende dette her. Jeg vet ikke om jeg vil klare å ikke få vite hva det er før fødselen, men man pakker vel ikke opp gavene på forhånd?

18 kommentarer:

  1. Ingen tvil om at dette må gi inspirasjon.

    Det skal sannelig bli spennende å se resultatet. Synes det er klokt at dere vil sove på samme plan alle sammen.

    Lykke til med et omfattende prosjekt.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  2. Herregud så nusselig:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder!! tror ikke min tidligere kommentar ble registrert(sitter på en DÅRLIG gammel data) så jeg tar det for sikkerhets skyld på nytt: Gratulerer så masse med de store nyhetene!! Så spennende med tvillinger! Skal bli moro å følge deg framover:))
    -synnøve-

    SvarSlett
  4. e jo veldi spennanes å ikke vite..
    men samtidig kanskje litt kjekt å ha en anelse sia det e 2??
    Tim visste vi ikke ka blei, men Johannes visste vi om.. Men får vi en nr 3, så ska det få bli overraskelse til slutt.. førr det gjor jo mye av spenninga me å være gravid :D

    Nydelige rom.. trudde først at det øverste rommet va Amalie sitt rom.. å tenkte bare: hjelpe mæ vel førr ett flott rom ho hadde da :)
    tihi :)

    Klæm Trine
    (som fortsatt ikke ønske at du legg dæ ut masse! :P hehe)

    SvarSlett
  5. For noen nydelige rom. Holder med deg i at du vil ha alle på samme plan. Hva med å bruke det øverste rommet som inspirasjon for Amalies rom og gi henne lilla gardiner og lilla blomster på treet + andre detaljer i lilla?

    SvarSlett
  6. Sa lekre rom! Pottery barn er bare heeeelt nydelig! Var innom en i Washington for noen ar siden og bare forelsket meg i stilen. Det "verste" var at gemalen var helt med han ogsa!

    SvarSlett
  7. Å så skjønne bilder!! Lykke til :)

    Jammen spennende tider hos dere :)

    Nyt en deilig høst!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Så moro at du skal ha tvillinger!
    Min yngste kusine fikk tvillinger for noen få dager siden. To nydelige gutter. Du får se på blogen hennes. http://eikerota.blogspot.com/
    De soverommene ser jo eventyrlig vakre ut.
    Klem : )

    SvarSlett
  9. Fantastiske bilder!:)
    Du "pakker" vel ikke opp "gaven" selv om du får vite kjønnet? hehe. det vil ihvertfall ikke jeg si. Du kommer til å være i ekstase uansett om du vet hva det blir. Det er jo bare mer praktisk å vite, hehe:)
    Jeg hadde nok aldri klart å vente selv iallefall:)

    Camilla♥

    SvarSlett
  10. Nydelig inspirasjon Susanne!
    He, he til "gave-åpning" - det er nok noe dere må vurdere..!
    Jeg ville ikke vite kjønn - og sa alltid at da hadde jeg ikke giddet og føde;-)
    (må jo ha en premie der fremme..!)
    Lykke til med DERES valg:-)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  11. Så mye fint, spesielt treet og de fine uglene! Gratulerer så mye med tvillingene som skal komme, dobbel lykke! Gleder meg med deg! Ha en fin kveld, klem fra AK;)

    SvarSlett
  12. Hei hei:)

    Fikk øye på bloggen din gjennom Camillascastle, og håper det er i orden at jeg følger bloggen din:)?

    SÅ utrolig flotte barnerom, med masse fine farger:) vi venter ei jente i desember:) Veldig praktisk å vite kjønnet, men veeeldig spennende om vi ikke hadde visst det også:)

    Klem fra Christine

    SvarSlett
  13. Wow her var det masse vakker inspirasjon!!! Det er bare å drømme seg vekk i planleggingen med disse nydelige rommene; der er aldeles nydelige :-) Så søtt med de fugleburene, og alle de søte variantene av "himmelseng".
    Takk for inspirasjon, dette går nok rett hjem hos datteren min :-)
    Klem Guro

    SvarSlett
  14. Koselig med romplanlegging, og saerlig naar dokker alle faar nytt rom!
    Her saa har pakkan blitt aapna saa fort som mulig he he... men de e jo helt klart en sjarm med aa vente! Men e man saa utaalmodig som mae saa gaar de bare ikke, hi hi...
    Kos dokker masse med barne og voksenromplanlegging og fiksing, de blir helt sikkert kjempefint!!
    Stor klem fra alle oss!!

    SvarSlett
  15. Wow så søte rom!!!

    Takk for kommentar inne hos meg, kjekt!! Legger meg til som følger her hos deg, må jo følge med på veien mot tvillingmamma. Spennende!! Nyt tiden og kos med magen!

    God helg!

    SvarSlett
  16. Åh, her var det mye herlig inspirasjon, til en som liker å sy også! likte spesielt godt teppet som uglene sitter på, kjønnsnøytralt og nydelig.

    GRATULERER masse masse med to små hybelboere i magen, da! Føler meg nesten litt priviligert som fikk vite det på bloggen min. Jeg skal jo ikke favorisere lodd"kjøpere", men jeg hadde syntes det hadde vært gøy å sende elefantteppet avstad til deg og dine to små ventende. Men vi får se, trekning på mandag!

    Kari Bremnes teksten du har skrevet lenger nede er helt nydelig, kjente den ikke fra før, enda jeg liker Kari Bremnes veldig godt. Kos deg med denne fine tia, og gled deg over hvilket under det er at noe vokser inni en. Også to, da! Fantastisk! Tipper den blivende storesøster følger spent med også, og syns en graviditet er aaaaltfor lang... (o:

    Når det gjelder strikkemaskin: SKAFF DEG EN! Det er supermorro, men en bør kunne strikke ganske bra for å lage ok ting, en må kjenne til endel prisipper om formgiving av plagg og ikke minst montering. Store "flate" ting som tepper og skjerf sparer en mye tid på å strikke på maskin, småplagg som babyjakker etc syns jeg bare blir knotete, for mye montering. Men jeg har strikket mange ullbukser til ungene, det er forholdsvis enkelt. Det eksisterer ikke så mange oppskrifter for maskinstrikk, så jeg lager alltid mine egne, strikker prøvelapp og beregner antall masker og om ganger utifra det og tegning av det plagget jeg vil lage.

    Jeg har selv 2 gamle Norsy maskiner, og annbefaler dette merket varmt. Solid og med mange muligheter. Nye strikkemaskiner er ganske dyre, og de er så godt som helt like de gamle, så jeg ville kanskje satset på et søk på finn.no eller noe. Bare sørg for å få med brukermanualer etc! Siden de gamle og nye Norsy maskinene er så like, er det ikke noe problem å skaffe deler til en gammel maskin om det trengs. Det er selvfølgelig ikke så lett å begynne å reparere på en maskin om man ikke veit hvordan den virker, men det finnes reperatører som gjør service av Nordsymaskiner rund omkring i landet.

    Men stor mage og maskinstrikk er ikke helt kompatibelt, så kanskje du burde vente til tvillingene er i hus? Eller forte deg nå før magen blir for stor... (o:

    Lykke til uansett! Bare spør igjen om du lurer på noe! Med strikkemaskin, altså, tvillinger kan jeg ikke mye om! (o:

    SvarSlett
  17. gratulerer så mye igjen me magen.blir spennende å planlegge både det ene og det andre for din del..
    Har selv mange gode ideer til hvordan vi skal ha det når vi får kjøpt hus etterhvert(om 2 år)

    Ha en flott helg
    klem

    SvarSlett
  18. veldig fine jenterom!! jeg som har gutt og skal ha gutt føler det er så mye lettere med jenterom! hehe


    Ha en god helg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.