onsdag 16. november 2011

Gjør det selv

Det er morro å skape gull utav gråstein.
Har tatt vare på noen gamle esker som det har vært sjokolade og vin i (og ja, det går en del av den sorten her i huset, he he), og dekorert de utenpå med noen tapetrester. Limt på ett bilde jeg printet ut fra nettet. La til noen bloder og stæsj, og voila;
Printet ut teksten til "Tenn lys", på ett litt tykt ark, som jeg klippet til og bandt fast rundt esken.
Disse var perfekte til å ha lys i. Den minste oppbevarer jeg telys i, mens i den største har jeg kronelys. Finere det, enn å la dem ligge å slenge.
Sangen "Tenn lys" er jo bare sååå fin. Dere har nok sett den før, men jeg deler den alikavel:

Tenn lys !
Et lys skal brenne for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det.

Tenn lys !
To lys skal skinne for kjærlighet og tro,
for dem som viser omsorg og alltid bygger bro.
Må fanger få sin frihet og flyktninger et hjem.
Tenn lys for dem som gråter og dem som trøster dem.

Tenn lys!
Tre lys skal flamme for alle som må sloss.
For rettferd og for frihet. De trenger hjelp av oss.
Må ingen miste motet før alle folk er ett.
Tenn lys for dem som kjemper for frihet og for rett.

Tenn lys !
Nå stråler alle de fire lys for ham
som elsker alt som lever, hver løve og hvert lam.
Tenn lys for himmelkongen som gjeterflokken så.
Nå møtes jord og himmel i barnet lagt på strå.

Kanskje du fikk litt inspirasjon til å prøve selv?


18 kommentarer:

  1. Åh det va nydelig ;)
    Kjempe smart ;) Flink du e ;)

    SvarSlett
  2. Kjæmpefi va dæm, og utruli kor mye finere d e me sånne til oppbevaring av lys og feks. tennbriketta. Vældi søt di hvite hjertan dine å. E så mye fint å få kjøpt nu før jul, pængboka skrik jo næstn om hjælp bare man tar sæ en bytur. Men me flere fulle boksa me julepynt på lofte må man bare ta sæ sjøl i nakken...dessverre e d ikke vær gang æ e like standhafti. ;o)
    Ha ei fortsatt flott uka længer borti skråninga!
    -klæm-

    SvarSlett
  3. Kjempelekkert!! Likte bloggen din veldig godt, så nå har du en følger til:)
    Ha en fin fin kveld!
    Klem Janne

    SvarSlett
  4. Herregud så flink du e! De bei jo kjempefin ;)
    Klæm

    SvarSlett
  5. Utrolig fine!! Kjempeflink du,og dette tror jeg at jeg må prøve!!
    Ha en fin kveld!!
    klm ingrid louise (lady louise)

    SvarSlett
  6. Ja,gjett om!!!!Dette fekk eg lyst til å prøve:)
    Tviler på at det vert like vakkert som her da...Du er no berre so flink med hendene:)

    Nydelegaste bilda♥

    God kveld.
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  7. Du er så flink, Susanne:-)
    Takk for sist, var ett superbra og veldig lærerikt heklekurs, og ikke minst veldig koselig. Frister til gjentakelse!!
    Klem:-)

    SvarSlett
  8. Å så utrolig fine da:)...Fantastisk at det går ann å lage slike flotte ting utav ingenting:)
    Utrolig flink du altså:)...Å ja man blir inspirert til å prøve selv;)

    Ønsker deg en fin kveld:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  9. Så utrolig lekkert! Ja, så enkelt kan det gjøres. Synn jeg ikke har noen slike "rør".

    Ha en fin kveld i mørket!
    Klemmer fra Svolvær :)

    SvarSlett
  10. hei:) så du hadde meldt deg på gi-bort'n min, men vinnerne av den trakk jeg i oktober ;) Kommer etterhvert til å ha en gi-bort på salgsbloggen min rubbelogbit.com, så da får du heller henge deg med der:) Ser du også selger masse flotte ting! Så flink du er. klem Lillian

    SvarSlett
  11. de ble jo bare kjempe lekre :-) nok en inspirasjon jeg fikk ja :-)

    SvarSlett
  12. Lekkert !!!
    For en flott blogg du har..og nå har du fått en fast følger til!
    Klem Anne

    SvarSlett
  13. Lekre bokser. Det må man si var litt av en forandring. Gjenbruk er tingen!

    SvarSlett
  14. Sååå fiiine!! Helt satt ut her jeg!!
    Skulle gjerne hatt en slik fremme til pynt!:)
    Riktig God Helg!:)

    SvarSlett
  15. Hei Susanne :)
    .... ja jeg ble i alle fall veldig
    inspirert til å lage slike flotte
    esker ღ NYDELIG og veldig vakkert
    laget, og alle de skjønne detaljene
    du har her - veldig fint ღ
    Gjennstår bare å se om jeg får tid,
    syns tiden går så alt for fort og
    det er såååå mye jeg har lyst til
    å både lage og gjøre... Ønsker deg
    en fortsatt fin lørdag og helg ღ
    Klem fra Mette

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.