søndag 25. mars 2012

Enkel, anvendelig og dekorativ serviettbretting


Til fest er det koselig å kunne dekke opp litt lekkert, men samtidig holde det enkelt. Denne måten å brette servietter på, som en lomme, gir deg mange muligheter. Her er en kjapp beskrivelse av hvordan du gjør det:
1.Legg servietten med den åpne spissen fra deg. Brett det øverste laget mot bunnen, slik at den underste spissen stikker litt utenfor den øverste.
2. Gjør det samme med neste lag, også her plasseres spissen litt høyere opp enn den under.
3. Brett sidene mot baksiden slik at de overlapper hverandre (hvor mye avhenger av hvor stor du ønsker lommen).
4. Snu servietten, og du har nå en lomme som du kan fylle med det du måtte ønske.

Her er noen forslag:
Eller hva med en liten hilsen rett og slett, eller bruk det som bordkort med ett bilde inni.
Her er det bare fantasien som setter grenser.
Til disse har jeg brukt en litt tykk type servietter, kjøpt på NorEngro, og har laget en meny som passer til i fargene, til bryllupet til lillesøster :) Håper hun blir fornøyd.
Ps. legg merke til det søte fugleparet oppe i venstre hjørne.

5 kommentarer:

  1. Så lurt! Takk for tipset:)

    Håper du får ei super uke,
    Klem Heidi:)

    SvarSlett
  2. De ble kjempefine. Min kjære har 50-års dag i neste måned så da skal jeg brette disse. Har en ide om hva som skal være i "lommen". Takk for tipset.
    Klem :-)

    SvarSlett
  3. Så fin måte å brette på! Liker når en teknikk har mange alternativer som denne. Så gjelder det bare å huske den til jeg trenger den...

    SvarSlett
  4. En enkel og fin serviettbretting, denne skal æ bruke i min 50-årsdag i slutten av august, takk!!

    SvarSlett
  5. Endelig fant jeg en oppskrift på enkel, men vakker og til og med praktisk serviettbretting! Håper bruden vil lilke denne.
    Bryllupsfest på gården om 14 dager og fremdeles står mange detaljer igjen, som servietter....
    Takk for at du deler denne ideen med oss!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen til meg. Det setter jeg pris på.